Slankenyt

Flere af de mest populære slankekure er baseret på at man får masser af protein, så de fleste er derfor blevet opmærksomme på hvor vigtigt protein er for en sund livsstil. Vi vil her give nogle enkle og nemme tips til at få mere protein i hverdagen.

Protein er også vigtigt for kroppen i det hele taget. da det bruges til at reparere og opbygge kroppens immunsystem, muskler og knogler.

Æg
Et æg af standard størrelse indeholder ca. 7 gram protein, så at spise æg hver dag er en rigtig god måde til at få ekstra protein. Du kan blandt andet spise et blød- eller hårdkogt æg hver morgen. Har du mulighed for at gøre lidt ekstra ud af det, kan du lave røræg af 2 æg, lidt skinke og nogle grøntsager.

Hytteost
Har et højt indhold af protein og en vej til at øge dit indtag af proteiner uden at øge mængden af kalorier tilsvarende. Hytteost er godt som pålæg og du kan blande det op krydderurter eller lidt skinke og purløg. Du kan også spise det til en bagt kartoffel hvor du blander hytteosten med hakket løg og hvidløg eller som dressing til en salat.

Øg mængden af protien i din salat
Hvis du kommer bønner, kikærter og/eller linser i din salat øger du både indholdet af proteiner og fibre. Du kan også komme dem i supper eller andre retter.

Så med lidt kreativitet kan du øge proteinindholdet i mange retter. Øges proteinindholdet i hvert måltid med bare nogle få gram, vil det gøre et stort udslag for dit samlede protein indtag.

Var ovenstående brugbart? Så del det med dine venner