Slankenyt

Når det er ferietid, kan du beslutte dig for om du vil slappe af, spise god mad, og holde fri fra træningen, eller om du vil fortsætte som du plejer, ja måske endda gøre lidt ekstra for at få vægten længere ned nu da du har fri det daglige stress.

Hvad du vælger kan dog have store konsekvenser for din vægt. Vælger du at spise normalt og træne en ekstra time hver dag, vil du sandsynligvis tabe dig 2 kg. i løbet af ferien. Vælger du i stedet at slappe af og droppe træningen fuldstændig vil du kunne tage 5 kg. på.

Hvis du gerne vil holde dig i gang i løbet af ferien er her tre ideer til hvad du kan gøre

  1. Løb dig eller gå dig en tur på stranden. Sandet gør at du får trænet dine benmuskler og at du øger din forbrænding.
  2. Tag en vandretur. Især kuperet terræn er godt. Her får du styrket dine baller og ben, samt trænet din balance og koordination.
  3. Brug cyklen. Tag dig en rask cykeltur en gang om dagen.

Selv om du har ferie så prøv at undgå at droppe træningen helt. Selv du ikke synes at du har mulighed for at træne som du plejer så kan små ting også hjælpe. Tag for eksempel trapperne i stedet for elevatoren.

Hvis det kniber med tiden, kan det være en ide at træne kort og hårdt. Skulle du ikke få trænet i et par dage, eller kommer du til at spise lidt vel meget så lad være med at have dårlig samvittighed over det. Det hjælper ikke og kan have den effekt at du mister din motivation. Se i stedet på de gange hvor du rent faktisk får lidt ekstra motion. Og det er trods alt ferie, hvor du skal slappe af og ikke stresse.

Var ovenstående brugbart? Så del det med dine venner