Slankenyt

Er maven blevet lidt for rund, strammer bukserne lidt for meget eller ser du ikke helt så godt ud i bikinien som sidste år? Måske har du spist lidt for mange snacks eller lidt for usunde snacks på det sidste. Hvis du gerne vil tilbage på rette kurs og få en fladere mave, kommer vi her med 20 snacktips, som hjælper dig til at skære dig ned på kalorieindtag uden at du behøver at undvære dine snacks.

 

Nr. Forslag Du sparer
1 Udskift 2 skiver alm. bacon med 2 skiver kalkunbacon 25 kcal/105 kj
2 Vælg en halv fuldkornsbagel frem for en hel alm. bagel 125 kcal/525 kj
3 Nøjes med 3,4 dl letøl i stedet for 4,5 dl alm. øl 100 kcal/420 kj
4 I stedet for 2 skiver lyst brød så vælg en skive fuldkornsbrød  90 kcal/378 kj
5 Spis fire stykker mørk chokolade i stedet for en chocolate chip cookie  180 kcal/756 kj
6 Udskift 2 store spejlæg med 3 store æggehvider  95 kcal/399 kj
7 Drik en iskaffe (4,5 dl) med skummetmælk i stedet for en frappuccino  270 kcal/1134 kj
8 Lav en iste med lidt presset citron eller appelsin i stedet for at brug 2 tsk sukker  30 kcal/126 kj
9 I stedet for et glas af ren appelsinjuice, så lav halv appelsin og halv dansk vand  60 kcal/252 kj
10 Brug en fedtfattig hytteost i stedet for den almindelige version  35 kcal/147 kj
11 Tag 3 dl cafe latte med skummetmælk i stedet for en stor kop (4,5 dl) med sød- eller letmælk  120 kcal/504 kj
12 Tag et glas skummetmælk i stedet for letmælk  50 kcal/210 kj
13 Vælg eb fedtfattig mozzarella (1,1 dl) i stedet for en alm.  85 kcal/357 kj
14 Brug 1 tsk parmesanost i stedet for 4 spsk revet cheddarost  90 kcal/378 kj
15 Spis 1 dl pistacienødder i stedet for 1 dl M&M's 90 kcal/378 kj
16 Brug fuldkornspitabrød i stedet for burgerboller  55 kcal/231 kj
17 Spis 30 popcorn i stedet for en håndfuld kartoffelchips  95 kcal/399 kj
18  Udskift en alm ricotta med en fedtfattig  45 kcal/189 kj
19 Tag et glas koldt vand (50 cl.) med lidt presset citron i stedet for et glas sodavand  200 kcal/849 kj
20 I stedet for et glas hvid- eller rødvin (110ml) så drik 50/50 vin og mineralvand  50 kcal/210 kj

Som du kan se, er der rigtig mange muligheder for at spare på snackkalorierne, hvis du er lidt kreativ og udskifter nogle af de ting, som indeholder rigtig mange kalorier med sundere alternativer.

Var ovenstående brugbart? Så del det med dine venner