Slankenyt

Mon ikke de fleste af os er kommet til at tage lidt for meget på i løbet af julen og nytåret. Vi bringer derfor nogle tips der kan motivere dig i kampen mod de ekstra kilo.

1. Brug nyt træningstøj
Det giver altid en god følelse at iføre sig noget nyt. Dette gælder også træningstøj. Det er måske lidt meget sagt at det er som at starte på noget nyt, men det giver alligevel en følelse i den retning.

2. Bliv inspireret af træningsblogs
Der findes nu mange træningsblogs på nettet og disse kan være en god kilde til inspiration. En anden mulighed er at følge andre, der træner via Twitter, Facebook og andre sociale medier. Rigtig mange lægger deres resultater og fremskridt ud på sociale medier og det kan være meget motiverende  at følge deres fremskridt.

3. Test dig i øvelser du vil være bedre til
Vælg et par øvelser du gerne vil være bedre til. Derefter tester du dig selv. En af de mest motiverende følelser er at måle dig selv igen fire uger senere og se at du rent faktisk har gjort fremskridt. Få evt en personlig træner til at sætte dig nogle realistiske mål, der dog stadigvæk er udfordrende.

4. Prøv noget nyt
Folk er meget forskellige og nogle foretrækker for eksempel løb mens andre er mere til cykling. Det kan derfor være en god ide at prøve noget nyt. Dels kan det inspirere dig til variation i din træning, men også gøre træningen mindre monoton og dermed mere spændende.

5. Tøm skabene for julelækkerier
For at undgå at blive fristet til at spise resterne fra jul - småkager, slik mv. - er det en god ide at kassere dem eller forære dem væk. Det er nemt at blive fristet til at spise tomme kalorier når disse er lige ved hånden i dine køkkenskabe.

6. Prøv en Detox
Der er ingen videnskabelige resultater der viser at en detox virker, men mange føler at de får det bedre mentalt. Specielt når man i flere har mæsket sig alt mulig usund julemad.

7. Overvej hverdagsmotion
Har du ikke tid eller mulighed for at komme regelmæssigt på et motionscenter, kan du stadigvæk motionere hjemme. Kombiner eventuelt styrketræningen med konditionstræning. Sørg i det hele taget for at få rørt dig mest muligt i løbet af hverdagen. Tag for eksempel trapperne i stedet for rulletrapperne eller elevatoren hvis det er muligt.

 

Var ovenstående brugbart? Så del det med dine venner