Slankenyt

Det er ikke så underligt at det er højsæson for slankekure i januar, da julen er fyldt med kaloriebomber. Vi vil her kigge nærmere på noget af det mest almindelige julemad og hvor mange kalorier der er i dem.

Vi har derefter beregnet hvor langt du skal henholdsvis gå, løbe eller cykle for at forbrænde julemaden. Som du kan se nedenfor kræver det temmelig megen motion at få bugt med de mange kalorier i julemaden.

Julemad Kalorier Tid gang Tid løb Tid cykel
And - hertil kartofler, sovs og ribsgele 1.790 kalorier/portion 15 timer  3 timer  4,5 timer
Flæskesteg - hertil brunede kartofler, sovs og rødkål 1.442 kalorier/portion 11 timer  2,5 timer  3,5 timer
Klejner 621 kalorier/100 gram 5 timer  1 time  1,5 time
Ris a'la mande 620 kalorier/100 gram 5 timer  1 time  1,5 time
Marcipan 556 kalorier/100 gram 4,5 timer  55 minutter  85 minutter
Vaniljekranse 502 kalorier/100 gram 4 timer  50 minutter  75 minutter
Brunkager 501 kalorier/100 gram 4 timer  50 minutter  75 minutter
Honninghjerte 387 kalorier/100 gram 3 timer  40 minutter  1 time
Gløgg 180 kalorier/100 gram 1,5 timer  18 minutter  30 minutter
Julebryg 160 kalorier/100 gram 80 minutter  16 minutter  24 minutter

Du skal dog være opmærksom på at ovenstående er gennemsnitstal. Hvor meget du forbrænder afhænger også af hvor hurtigt du går, løber eller cykler. Desto hurtigere desto mere forbrænder du. Der ud over afhænger det af din kropsvægt. Desto højere vægt desto mere forbrænder du.

Var ovenstående brugbart? Så del det med dine venner