Slankenyt

Dette kendetegner sukkerspiseren

Du ved at du bør leve sundt, men har desværre også en sød tand, der betyder at du:

  • Du sørger for at få sund morgenmad og aftenmad. Desværre falder du igennem i løbet af dagen og kommer til at smugspise eller for meget.
  • Kan være helt afholdende for derefter helt at miste kontrollen.
  • Føler at du er afhængig af sukker og har brug for noget sødt om eftermiddagen eller efter aftensmaden.

3 gode råd til sukkerspiseren

  • Delagtiggør en nær ven eller familiemedlem du stoler på i din trang til sukker og spisemønster.
  • Sørg for kun at spise kager og søde ting når du har fuldt fokus på det. Sørg for at nyde hver eneste bid.
  • Det vil ikke fungere hvis du forsøger dig med 100% afholdenhed. Spis for eksempel en dessert i weekenden og sørg for at nyde det.

 Gode ting at have i dit køleskab

  • Havregryn - ideel morgenmad og let at tilberede.
  • Tørret frugt - når det gælder sukkermængden er der lige så meget som i slik, men der er dog flere mineraler, vitaminer og fibre.
  • Frisk frugt - er meget bedre end slik.
  • Urtesalt - dette indeholder kun to tredjedel salt i forhold til almindelig salt. Salt i maden øger nemlig din lyst til søde sager.
  • Grøn te - der er ingen beviser for at grøn te reducerer din trang til søde sager, men det er nogle slankeeksperters erfaring.

Var ovenstående brugbart? Så del det med dine venner