Slankenyt

Dette kendetegner trøstespiseren

Du bruger mad til at trøste sig med hvilket betyder at du spiser:

  • Hvis du føler dig svag, ensom, ked af det eller utilstrækkelig.
  • Fordi du keder dig.
  • Fed og sukkerholdig mad, da du lader følelserne styre.
  • Fordi du ikke kan lide at spørge andre om hjælp, og ikke vil vise andre at du er sårbar eller svag.

3 gode råd til trøstespiseren

  • Du spiser fordi har negative følelser og det kan derfor være en god ide at begynde på en dagbog. Her skriver du hvad du føler når du spiser.
  • En god teknik er at træne dig selv i at træde ind i de negative følelser. Herefter træner du dig selv i at acceptere dem.
  • Gå bag om følelserne. Hvad er behovet bagved?

 Gode ting at have i dit køleskab

  • Æg - disse giver masser af protein og er mættende og magert så de udgør et glimrende alternativ til morgenmaden.
  • Grøntsager - spis alle dem du har lyst til og med god samvittighed.
  • Frossen frugt - disse kan du bruge til smoothies så du har noget sødt hvis du er trist.
  • Fed fisk - disse kan holde dig mæt i lang tid på grund af proteinerne og omega 3-fedtsyrerne.
  • Avocado - disse mætter godt og giver dig masser af sunde fedtstoffer and vitaminer

Var ovenstående brugbart? Så del det med dine venner