Slankenyt

Dette kendetegner overspiseren:

Du får ofte spist alt for meget da du:

  • Ofte ikke kan mærke at du er mæt.
  • Får det til at se ud som om at hvert måltid er dit sidste.
  • Hvis du er alene giver du ofte los og spiser ekstra i smug.
  • Som straf for ovenstående springer du måltider over.
  • Har været på utallige slankekure.

 3 gode råd til overspiseren

  • Sørg for at dit blodsukker er stabilt. Dette kan du opnå ved at sørge for der ikke er for lang tid mellem måltiderne.
  • Du har vænnet dig at dulme dine følelser ved at spise. Du må indse at de ikke forsvinder uanset hvor meget du spiser.
  • Du vil undgå at blive sulten. Derfor spiser du hele tiden. Du skal som et forsøg skubbe dine måltider og mærke efter hvilke følelser det giver.

Gode ting at have i dit køleskab

  • Bananer - giver masser af energi i en fart og en god mæthedsfornemmelse.
  • Rugbrød - hvis du ikke allerede har gjort det så udskift alle kornprodukter som ikke indeholder fuldkorn med kornprodukter, der indeholder fuldkorn. Fuldkornsprodukter giver en bedre mæthedsfornemmelse.
  • Frisk frugt - Dette kan du godt spise for meget af uden at det skader.
  • Nødder - disse indeholder ganske vist mange kalorier, men de er stadigvæk betydelig sundere end mange andre typer snacks.
  • Mørk 70% chokolade - Dette smager meget koncentreret så chancen for at du vil overspise er meget mindre end ved andre typer chokolade.

Var ovenstående brugbart? Så del det med dine venner