Slankenyt

Dette kendetegner hastespiseren:

Du har travlt og skal lige have noget at spise i en fart. Det vil sige at du:

  • Spiser ofte under eller i forbindelse med transport. F.eks. i bilen eller skal lige have noget i kiosken når du skal med bus eller tog.
  • Du spiser således ofte snaks og små mængder.
  • Om morgen lider du ofte af madlede eller kvalme.
  • Hvis du er ked af det, stresset eller træt vil du ofte undlade at spise.
  • Erstatter ofte mad med kaffe.

3 gode råd til hastespiseren

  • Begynd at planlægge din kost bedre så du får sørget for at du får nok næring.
  • Sørg for at passe dine mellemmåltider. Gerne 3 eller flere. Forbered dem hjemmefra i form af små poser nødder, grøntsagsstave eller frugt
  • Du først og fremmest tænke på at få nok at spise og ikke gå så meget op i fedtindhold eller fibre.

Gode ting at have i dit køleskab

  • Sødmælksyoghurt - er ideelt til en nem morgenmad.
  • Mysli - til din yoghurt.
  • Frisk frugt - dette er også til din morgenmad.
  • Æg - det er hurtigt at koge et æg og giver masser af proteiner.
  • Avocado - herfra får du sundt fedt og samtidig masser af vitaminer.

Var ovenstående brugbart? Så del det med dine venner